آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۶۰
شهرستان ها
۱۶

وزیر مسکن و شهرسازی: بهترین الگوی مصرف رعایت مقررات ملی است

شیراز-خبرنگاررسالت:

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در ساخت و سازها بهترین الگوی مصرف رعایت مقررات ملی است.

محمد سعیدی کیا در دوازدهمین اجلاس هیئت عمومی نظام مهندسی کشور افزود: تعاونی های مسکن مهر تنها نقش تامین را داشته و در ساخت و ساز هیچ گونه دخالتی ندارند.

وی یادآور شد: در این زمینه در سال گذشته تاکنون بیش از 300هزار واحد پروانه ساخت صادر شده است.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین اضافه کرد: برای افزایش کیفیت ساخت و ساز در هر استان کمیته کیفیت تشکیل شده است تا شاهد بهبود کلی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اینکه در شورای توسعه نظام مهندسی آمده است که کار مهندسی ساختمان به دست مهندسان مجرب صورت گیرد افزود: تجربه نشان داده است وقتی کارها متکی به فرد باشد دچار مشکل می شود بنابراین ظرفیت سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر مسکن و شهرسازی یادآور شد: در شورای توسعه همچنین مصوب شده است که کارهای نظام مهندسی در استان ها به چهار گروه سپرده شود زیرا وقتی کار متناسب با وضعیت استان تصیمیم گیری شود از تمرکز خارج و تمام آموزش های به استان ها سپرده می شود.

وی خواستار نهادینه شدن تحقیق و آموزش در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شد.

سعیدی کیا در ادامه از انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در مرداد ماه امسال خبر داد و افزود: تاکنون 2 هزار و 900 نفر ثبت نام کرده اند.

در ادامه همایش استاندار فارس از رتبه سوم کشوری سازمان نظام مهندسی فارس خبر داد و افزود: نشاط و شادابی جامعه بستگی به ساختار و فعالیت های مهندسی دارد.محمدرضا رضازاده یادآور شد: پیشرفت و تعالی جامعه نشان از پتانسیل و ظرفیت های بالای نظام مهندسی است که باید از این توانمندی ها کمال استفاده مطلوب را کرد.