آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۶۰
شهرستان ها
۱۶

با هدف ترویج فرهنگ ازدواج؛ سلسله همایش های پیوند ماندگار در اردبیل آغاز شد

اردبیل-خبرنگاررسالت:

با هدف ترویج فرهنگ ازدواج موفق و نیز خانواده پایدار سلسله همایش های پیوند ماندگار در استان اردبیل آغاز شد.

در مراسم آغازین این همایش ها که به همت ستاد پیوند ماندگار استان اردبیل در تالار بیضای اردبیلی برگزار شد مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری اردبیل در سخنانی اظهار داشت: اجرای این طرح باعث تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در جامعه خواهد شد.

پروانه رضاقلیزاده با ابراز نگرانی از آمار روزافزون طلاق در جامعه گفت: ریشه بسیاری از اختلافها در خانواده ناشی از ناآگاهی زن و مرد نسبت به حقوق همدیگر و آشنا نبودن با برخی وظایف روابط زناشویی است که می تواند به ساحت خانواده آسیب برساند.

وی اعتیاد را از علل اصلی طلاق در جامعه عنوان کرد و افزود: هرچند ریشه های اعتیاد خود جای بحث و تبادل نظرهای متفاوت دارد اما اینکه اعتیاد کیان خانواده را به شدت تهدید می کند گزافه گویی نیست بلکه یک حقیقت آشکار است.

مشاور استاندار اردبیل با تاکید بر مشاوره های قبل از ازدواج تصریح کرد: ضرورت دارد این مشاوره ها قبل از ازدواج برای تمام زوج ها اجباری باشد تا به صورت علمی و تجربی با حدود و قوانین تشکیل خانواده بهتر و بیشتر آشنا شوند.

وی توجه به مبانی ارزشی دین اسلام و ائمه اطهار در استحکام بنیان خانواده را یاد آور شد و گفت: الگوبرداری از زندگی ائمه بویژه دو زوج موفق صدر اسلام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) می تواند در کنار استحکام زندگی ها به توسعه روابط اجتماعی نیز کمک کند.

رضاقلیزاده در پایان به توطئه های متعدد دشمنان در آسیب زا کردن نهاد خانواده اشاره کرد و افزود: دشمن می کوشد در جامعه ما هویت و باور دینی جوانان و خانواده ها را ملعبه نشان دهد اما تا کنون در این هدف شوم خود موفقیتی کسب نکرده است.