آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۷۰
اجتماعی
۴

وزیر بهداشت اعلام کرد: اجرای طرح ارتقای سلامت کارکنان دولت در نیمه دوم امسال

آئین نامه ارتقای سلامت کارکنان دولت مراحل نهایی تدوین را می گذراند و با ابلاغ آن از نیمه دوم امسال، معاینات دوره ای کارکنان اداری و بهبود محیط شغلی و غذای آنان عملی می شود.

وزیر بهداشت و درمان با اعلام این خبر گفت: آئین نامه سلامت کارکنان دولت و مشاغل اداری در حال تدوین است و مراحل نهایی را طی می کند که با اجرای آن در نیمه دوم امسال معاینات دوره ای کارکنان، بهبود شرایط ارگونومی محیط شغلی و غذای آنها در ادارات عملی می شود. دکتر کامران باقری لنکرانی افزود: هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات دستگاه ها تامین می شود، چرا که اکنون دستگاه های دولتی به عنوان مثال هزینه هایی برای تامین غذای کارکنان، خرید میز و صندلی و روشنایی محیط و بهداشت کارکنان پرداخت می کنند، این آئین نامه در واقع نحوه تهیه و انتخاب غذای پرسنل و رعایت اصول بهداشت محیط در محل کار پرسنل را به دستگاه ها ابلاغ می کند و وزارت بهداشت ناظر اجرای آن خواهد بود. وی گفت: علاوه بر آن کارکنان دولت متناسب با نوع شغل و مسئولیت خود، زیرپوشش معاینات دوره ای قرار می گیرند، مثلا ممکن است خبرنگاران معاینه اسکلتی شوند.

■ وجود 15 هزار تخت بیمارستانی بالای 50 سال در کشور

وزیر بهداشت همچنین در هم اندیشی بررسی الزامات برنامه پنجم سازندگی در بخش سلامت گفت: هم اکنون 15 هزار تخت بیمارستانی بالای 50 سال در کشور وجود دارد که بازسازی و راه اندازی آنها یک هزار و 500 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. وی افزود: همچنین بازسازی مراکز بهداشتی درمانی بالای 30 سال اعتباری حدود یک هزار و 200 تا یک هزار و 300 میلیارد تومان نیاز دارد که با بودجه دولتی نمی توان همه این نیازها را برطرف کرد.