آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۷۰
صفحه آخر
۲۴

کیانیان و نمایش آئینی

نمایش های آئینی- سنتی آن طور که باید به روز و معاصر نشده و به همین دلیل است که مخاطبان علاقه کمتری به این نمایش ها نشان می دهند.

رضا کیانیان، بازیگر سینما و تئاتر با بیان این مطلب گفت: متاسفانه نمایش آئینی- سنتی هنوز به روز نشده و به همین دلیل این نمایش ها دیگر جذابیتی برای مخاطبان ندارند. تا زمانی که نمایش آئینی- سنتی خود را به روز نکند، شاهد همین روند خواهیم بود و به طور قطع روز به روز شاهد به حاشیه رفتن بیشتر این هنر نمایشی اصیل ایرانی خواهیم بود.

وی با بیان این که نمایش آئینی- سنتی نیازمند رویکرد جدید و برنامه ریزی بلندمدت است، افزود: موسیقی سنتی ما امروز در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است و عمده ترین دلیل آن این است که موسیقی سنتی توانسته خود را به روز کند. مسئولان نمایشی هم باید با الهام گرفتن از این رویداد تلاش کنند تا با اتخاذ رویکردهای جدید و برنامه ریزی بلندمدت در راه احیای دوباره نمایش های آئینی- سنتی گام بزرگی بردارند. برگزاری جشنواره ای چون جشنواره بین المللی نمایش های آئینی- سنتی فرصت مناسب و مغتنمی است که می تواند در رسیدن به این مقصود نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری داشته باشد.

کیانیان همچنین با اشاره به برگزاری سمینار بین المللی نمایش های آئینی- سنتی، خاطرنشان کرد: متاسفانه در عرصه تئاتر، تولید علم و انجام کارهای پژوهشی آنچنان که لازم است، مورد توجه قرار نمی گیرد و به همین دلیل است که کمتر شاهد رشد و پیشرفت تئاتر هستیم.

برگزاری سمینار بین المللی نمایش های آئینی- سنتی اقدامی مناسب و ضروری است که می تواند تاثیر زیادی در روند شکل گیری نمایش های آئینی- سنتی داشته باشد و منجر به معاصر شدن و به روز شدن این شاخه از هنرهای نمایشی شود.