آرشیو شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۳۰
حوادث
۱۵

دادستان کل کشور: بیش از اعترافات مبنای قضاوت متهمان دادگاه های اخیر اسناد به دست آمده است

دادستان کل کشور گفت: اعترافاتی که متهمان دستگیر شده در زمینه رویدادهای پس از انتخابات، در دادگاه بیان کردند خلاف رویه قانونی نبود و نکته مبهمی در آن دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعترافات متهمان دستگیر شده در انتخابات در دادگاه اخیر تحت شرایط خاصی صورت گرفته است، گفت: تا آن جا که ما در بازداشتگاه ها حضور داشتیم نمی توانیم بگوییم که این اعترافات برخلاف رویه متعارف و قانونی صورت گرفته است و البته این اعترافات به تنهایی مبنای قضاوت قاضی در دادگاه نخواهد بود و آن چیزی که مبنای قضاوت قاضی در دادگاه می باشد پرونده هایی است که در اختیار دستگاه قضایی قرار می گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: پرونده ها در اشکال مختلف از هرج و مرج، اخلال در نظم عمومی، آتش زدن بانک ها و خودروها و تمام تخلفات در رده های مختلف انجام گرفته و اگر کسانی بودند که جرمی برای آن ها اثبات نشده آن ها آزادند اما آن هایی که جرایم مرتکب شدند مطابق مقررات با آن ها برخورد می شود.

وی ادامه داد: آن چیزی که ملاک نهایی است و دادگاه بر مبنای آن حکم صادر خواهد کرد، موارد موجود در پرونده است که مورد قضاوت قرار می گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی در این زمینه که چرا آقای ابطحی در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه نشد گفت: چون پرونده آقای ابطحی مرتبط با وقایع انتخابات بود از این جهت وی در دادگاه انقلاب محاکمه شد و پرونده او به دادگاه ویژه روحانیت فرستاده نشد.

وی در خصوص شایعات شنود غیرقانونی تلفن ها گفت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت هیچ شنودی بدون اجازه قاضی انجام نمی گیرد.

دادستان کل کشور همچنین در خصوص وضعیت مصطفی تاج زاده اظهار داشت: وضعیت و حال آقای تاج زاده خوب است و او پنج شنبه با خانواده خود دیدار کرد و مشکل خاصی ندارد.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: انتظار داریم ان شاالله حوادثی هم که در جریان انتخابات اتفاق افتاد با محبت و دوستی تمام شود و نگرانی ها و دغدغه های بعد از انتخابات به حداقل برسد و ثبات و آرامش و امنیت هر چه بیشتر بر کشور حاکم باشد تا بتوانیم برای برنامه های دراز مدت برنامه ریزی کنیم.