آرشیو سه‌شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۶۳۱
اقتصاد
۴

تحقق کامل اهداف برنامه چهارم در تامین منابع مالی خارجی

گروه اقتصاد: معاون وزیر اقتصاد ضمن ابراز خرسندی از شتاب دولت در خصوص اجرای اصل 44، از عملیاتی شدن عمده اقدامات پیش بینی شده در خصوص اصل 44 خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهروز علیشیری در حاشیه همایش ملی معرفی توانمندی های ایران در برنامه پنجم توسعه کشور، درباره میزان تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه گفت: بخش عمده اهداف این برنامه، بویژه بخش های مربوط به وزارت امور اقتصادی و دارایی محقق شده است.

وی ویژگی های برنامه چهارم را این طور برشمرد: ویژگی اول تغییرات ساختاری و زیربنایی در حرکت و قوانین کشور است و ویژگی دوم برخی دستورات اجرایی است که وزارت اقتصاد در خصوص هر دو ویژگی توجه لازم را مبذول داشته است.

علیشیری، تامین منابع مالی خارجی را یکی از عمده اهداف برنامه چهارم دانست و افزود: در این زمینه اهداف پیش بینی شده کاملاتحقق یافته است. وی با تاکید بر این که برنامه، ترکیبی از سیاست های مختلف راجع به همه موضوعات کشور است، ابراز کرد: ممکن است برخی اهداف محقق نشده باشد، اما در زمینه های دیگر به بیش از نتیجه پیش بینی شده دست یافته ایم.

علیشیری از انجام جلسات بررسی برنامه پنجم در کار گروه های تخصصی خبر داد و اظهار کرد: نگاه به برنامه باید منسجم تر باشد و این تفکر که باید راجع به همه چیز در برنامه به تفصیل پرداخته شود، درست نیست.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه اجرای اصل 44 قانون اساسی را یکی از موفق ترین اقدامات اجرایی دولت نهم ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه در این خصوص شتاب زیادی گرفته ایم و تقریبا تمام آیین نامه های لازم تصویب شده و نیز بخش عمده ای از اقدامات اجرایی پیش بینی و عملیاتی شده است.