آرشیو سه‌شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۷
اقتصاد
۴

سرمایه گذاری قطر در مخابرات،بانک و فولاد ایران

وزیر اقتصاد قطر در دیدار با معاون وزیر اقتصاد کشورمان حضور سرمایه گذاران قطری را در حوزه های مخابرات، گردشگری، بانک و فولاد خواستار شد.

بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصاد در دیدار با وزیر اقتصاد قطر با بیان اینکه راه های گسترش همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: توجه به اینکه موافقتنامه های مالیات و گمرک فی مابین دو کشور امضا شده بود، در این دیدار برای اجرایی شدن موافقتنامه های مالیات و گمرک تاکید شد.

وی افزود: در این دیدار ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشورو همچنین استفاده از ظرفیت های بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری کشور با اشاره به روند خصوصی سازی در کشور خاطرنشان کرد: مقرر شد فرصتهای سرمایه گذاری ایران در همایش سرمایه گذاری قطر، به سرمایه گذاران فعال این کشور معرفی و ارائه شود.

یوسف حسین کمال وزیر اقتصاد قطر نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از پیشنهادات رئیس کل سازمان سرمایه گذاری، ابراز امیدواری کرد که سرمایه گذاران قطری بتوانند در بخشهای بانک، فولاد و مخابرات کشورمان سرمایه گذاری کنند.

وی تاسیس بانک قطر در ایران و همکاری همه جانبه را در این خصوص خواستار شد.

شرکت Qtel قطر که یکی از بزرگترین شرکتهای مخابراتی خاورمیانه است نیز جهت سرمایه گذاری در کشورمان اعلام آمادگی کرد.

همچنین در دیدار بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصاد کشورمان با احمد النعیمی رئیس سازمان گردشگری و شرکت نمایشگاهی قطر، فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علیشیری از پیشنهاد ایجاد شرکت سرمایه گذاری مشترک با طرفین شرکتهای گردشگری ایران و قطر خبر داد و گفت: سرمایه گذاران قطری ابراز تمایل نمودند تا برای بررسی فرصتهای سرمایه گذاری در بخش گردشگری از ایران بازدید نمایند.