آرشیو سه‌شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۷
اقتصاد
۴

دولت متمم بودجه تدوین می کند

قیمت نفت در بودجه 5/37 دلار پیش بینی شده است که با توجه به میانگین قیمت بالای 51 دلار برای هر بشکه نفت در 5 ماهه نخست امسال، امکان استفاده از متمم بودجه وجود دارد.

رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان این مطلب و با اشاره به نهایی نشدن جمع بندی ها درباره حل مشکلات کسری بودجه تاکید کرد: نباید پیشنهادی ارائه کنیم که از استحکام کمی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه در ابعاد مختلف اعم از جاری و عمرانی، نیاز ها، خلاها و درخواستها را بررسی می کنیم، اظهار داشت: در بعضی موارد از ظرفیت های قانونی موجود برای رفع این نیازها می توان کمک گرفت، موارد دیگری نیز وجود دارد که حتما برای استفاده از آنها باید از مجلس اجازه گرفته شود.

وی اضافه کرد: برای دادن اصلاحیه یا متمم یا استفاده از روش های دیگر به جمع بندی نرسیده ایم، اما قیمت نفت در بودجه 5/37دلار پیش بینی شده است که با توجه به میانگین قیمت بالای 51 دلار برای هر بشکه نفت در 5 ماهه نخست امسال امکان استفاده از متمم نیز وجود دارد.

وی که با خبرگزاری فارس گفت وگو می کرد افزود: در بند 10 لایحه بودجه پیش بینی کرده بودیم در صورت افزایش قیمت نفت تا 45 دلار، مبلغ حاصل از این افزایش که براساس پیش بینی ما 6500 میلیارد تومان بود، در بخش بودجه های عمرانی به کار گرفته شود که البته این بند در بررسی مجلس حذف شد، اما با وجود این، قیمت فعلی نفت اجازه تحرک در این زمینه را به ما می دهد.

ممبینی تصریح کرد: دولت نخست باید از ظرفیت های قانونی موجود در قانون بودجه یا قوانین دیگر استفاده کند و در جایی که لازم است نیز قطعا برای حل مشکل باید به مجلس مراجعه شود.