آرشیو سه‌شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۷
صفحه آخر
۱۶

حزب سوسیالیست فرانسه سارکوزی را نماد ذلت ملی خواند

نماینده حزب سوسیالیست فرانسه در پارلمان اروپا، رئیس جمهور فرانسه را نماد خفت و خواری ملت فرانسه و یک دروغگو معرفی کرد.

به گزارش فارس، «ونسان پیون»، در گفت وگو با شبکه رادیویی «آر سی جی» اعلام کرد: من یکی از کسانی هستم که معتقد است «نیکلاسارکوزی» یک دروغگو و نماد خفت و ذلت ملت فرانسه است. من فکر می کنم هم اکنون دوره خفت و خواری است، دورانی که برپایه نژادپرستی، خشونت و نارضایتی و مغایر با سنت جمهوریت بنا شده است. نماینده حزب سوسیالیست فرانسه در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف رئیس جمهور فرانسه در حل مشکلات فرانسه گفت: سارکوزی هیچ راهی برای حل مشکلات فرانسه ارائه نکرده است. او دروغگویی است که در مبارزات انتخاباتی اش نیز مردم را فریب داد.

«پیون» سپس با ابراز امیدواری نسبت به رها شدن مردم فرانسه از بند «سارکوزی»، او را فردی احمق توصیف کرد که حل مشکلات فرانسه را به اشتباه به مسئله مهاجرت مربوط می داند.

این نماینده انتخاب «لوک شاتل»، سخنگوی دولت فرانسه به سمت وزیر آموزش پرورش را یکی از دلایل صحت اظهارات خود خواند و تصریح کرد: سارکوزی تحصیلات و آموزش ملی را رها کرده و با انتخاب این فرد نشان داده که تحلیل درستی از مسائل ندارد.

گفتنی است، اقدامات ضعیف دولت فرانسه برای حل مشکلات اقتصاد بحران زده این کشور از مهمترین دلایل افزایش نارضایتی مردم و مسئولین این کشور است.