آرشیو سه‌شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۷
صفحه آخر
۱۶

حمایت امنیتی و نظامی کاخ سفید از دولت یمن برای سرکوب شیعیان صعده در نامه ای به علی عبدالله صالح مطرح شد

رئیس جمهور آمریکا با ارسال نامه ای به همتای خود، حمایت کاخ سفید از عملیات نظامی دولت یمن برای سرکوب شیعیان صعده را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه یمنی «الوطن»، «جان پیرتن» معاون رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت و مبارزه با تروریسم در صنعا با «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور یمن دیدار و نامه اوباما را درباره همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه های امنیتی و اقتصادی تسلیم وی کرد.

به نوشته این روزنامه، باراک اوباما در نامه خود با تاکید بر اینکه، آمریکا برای حفظ وحدت و امنیت یمن در کنار صنعا قرار دارد، تاکید کرد که امنیت یمن، اهمیت حیاتی برای آمریکا و منطقه دارد و آمریکا به زودی اقدام به کمک به صنعا خواهد کرد تا یمن بتواند در برابر چالش های روبه گسترش خود ایستادگی کند. رئیس جمهور آمریکا در نامه خود خاطرنشان کرد: واشنگتن از طریق صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و با کمک کشورهای کمک کننده مالی و اعضای شورای همکاری خلیج فارس از یمن حمایت خواهد کرد.

روزنامه الوطن نوشت: در جریان دیدار جان پیرتن با علی عبدالله صالح، دو طرف تمامی جنبه های مناسبات آمریکا و یمن را مورد بررسی قرار دادند و معاون رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت برتقویت روابط دوجانبه و حمایت آمریکا از رشد و توسعه یمن تاکید کرد.

در همین حال درگیری ها در یمن پس از اعلام آتش بس، مجددا از سرگرفته شد و یگان هایی از ارتش این کشور به الحوثی ها در صعده حمله کردند.براساس این گزارش، گروه الحوثی با اعلام اینکه، دولت یمن از همان ابتدا برای اجرای آتش بس جدی نبوده اعلام کرد که تنها هدف صنعا از موافقت با آتش بس چند ساعته، امدادرسانی به نیروهای تحت محاصره نیروهای الحوثی بوده است.

پیش از این پایگاه خبری «عدن پرس» از نقش های ارتش یمن برای حمله وسیع به مواضع جنبش الحوثی پرده برداشته بود.

این درحالی است که به دنبال نقض آتش بس و از سرگیری درگیری ها میان ارتش یمن و گروه الحوثی، اوضاع انسانی در مناطق درگیری، بسیار نگران کننده است به طوری که براساس گزارش های سازمان های امدادرسانی سازمان ملل، بیش از 130 هزار نفر تاکنون از مناطق مسکونی خود آواره شده اند.