آرشیو شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۰
اخبار
۳

توسط 2 مخترع مازندرانی صورت گرفت ساخت سیستم رفع خطر آتش سوزی در خودروهای گازسوز

دو مخترع مازندر انی با ابداع و نصب دو سیستم متصل کننده برقی و فشاری در خودروهای گازسوز خطر آتش سوزی در خودروهای گازسوز را به طور قابل توجهی کاهش دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، این اختراع کم نظیر محمدرضا باقری و منوچهر ابراهیمی که به شماره 59 و 461 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی کشور هم ثبت شده است از پنج قسمت درب باک تا مخزن، مخزن، ریگلاتور، تنظیم دستی میزان گاز و میکسر تشکیل شده و در قسمت عقب خودروهای دوگانه سوز کنار پمپ گاز و در قسمت جلوی خودرو نصب شده است.

محمدرضا باقری یکی از این مخترعان گفت: در سیستم های قبلی سوخت گیری گاز در خودروها به علت عدم وجود سیستم های قطع کننده خودکار گاز و در پی جریان بودن دایمی فشار گاز در لوله ها و اتصالات خودروها همواره با خطراتی از قبیل نشت گاز و آتش سوزی ناگهانی و هنگام تصادفات با آتش سوزی همراه بود.

با نصب این سامانه خودکار در خودروهای گازسوز از آتش سوزی در خودروها در هنگام تصادفات حتی خاموش بودن خودرو در مدت زمان طولانی، پیشگیری از نشت گاز در زمان روشن و حتی خاموش بودن خودرو، صرفه جویی در مصرف گاز و افزایش عمر قطعات مربوط به سیستم های گاز خودرو می شود.

وی هزینه تمام شده طراحی و نصب این سیستم را فقط 60 هزار تومان اعلام و تصریح کرد: این سامانه بر روی تمام خودروهای گازسوز قابل نصب است.