آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۲
اخبار
۳

کشف ذخایر گازی در منطقه «مزداوند» سرخس

استاندار سابق خراسان رضوی گفت: در پی عملیات اخیر اکتشاف نفت و گاز در خراسان رضوی پس از 40 سال، در منطقه «مزداوند» شهرستان سرخس ذخایر گاز کشف شد.

محمدجواد محمدی زاده روز شنبه در جمع فعالان اقتصادی خراسان رضوی افزود: در جریان سفر نخست هیئت دولت به این استان، بحث انجام اکتشاف و کار مطالعاتی آن مصوب و اقدامات اجرایی آغاز شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این راستا طی دو سال گذشته بیش از 530کیلومتر کار لرزه نگاری انجام شده و پس از شناسایی و عملیات اکتشاف اولیه نقاط دارای احتمال بیشتر، هم اینک در منطقه مزداوند شاهد فوران گاز هستیم.

محمدی زاده افزود: بر این اساس نقاط دارای پتانسیل اولیه حفاری شده و هم اکنون کار حفاری در مناطق سرخس، کلات و کپه داغ قوچان صورت گرفته و در منطقه مزداوند گاز به دست آمده است.

وی گفت: ظرف دو، سه روز آینده وزارت نفت بطور کامل نتایج اکتشافات خود را در منطقه خراسان رضوی اعلام می کند و نقاط دیگری هم در استان وجود دارد که زمینه این اکتشاف را دارد.

به گفته او یک ظرفیت جدید حوزه نفت و گاز در استان در حال فعال شدن است که می تواند نتایج بسیار ارزشمندی برای خراسان رضوی در پی داشته باشد.