آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۰
بانک و بیمه
۱۲

بدهی بانک ملی از دولت به 8 هزار میلیارد ریال رسید

مدیرعامل بانک ملی گفت: بدهی 8 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران از دولت مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفته است. محمود رضا خاوری در گفت وگو با خبرگزاری موج با بیان «بدهی 8 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران از دولت»، اظهار کرد: تاکنون از سوی سازمان حسابرسی رقم 5 هزار میلیارد ریال به عنوان بدهی بانک ملی از دولت مورد تایید قرار گرفته است. وی در ادامه از بدهی 3 هزار میلیارد ریالی دیگر بانک ملی از دولت خبر داد و گفت: اسناد این بدهی در حال بررسی برای ارسال به سازمان حسابرسی است.

مدیرعامل بانک ملی ایران تصریح کرد: پرداخت بدهی بانک ملی از سوی دولت تاثیر بسزایی در فعالیت های بانکی خواهد داشت و توان بانک را در تامین مالی طرح های نیمه تمام افزایش می دهد. وی بر اعطای خط اعتباری از سوی بانک مرکزی به بانک ها اشاره کرد و گفت: تاکنون آن مقدار بدهی بانک ها که از سوی سازمان حسابرسی مورد تایید قرار گرفته است با اعطای خط اعتبار از سوی بانک مرکزی تهاتر شده است.

خاوری متذکر شد: بدهی های بانک ها از دولت به بانک مرکزی منتقل شده است، اما نه به صورت قانونی، تنها به صورت اعتباری تا بانک ها بتوانند برای تامین منابع واحدهای تولیدی از این ظرفیت استفاده کنند.