آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۱۸
شهرستان ها
۱۴

در آغاز سال تحصیلی عنوان شد

بیش از11 هزار دانش آموز خراسان شمالی از خدمات تحصیلی کمیته امداد بهره مندهستند

بجنورد - خبرنگار رسالت:

رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از بهره مندی11 هزار و224 دانش آموز تحت حمایت، از خدمات تحصیلی و فرهنگی این نهاد خبر داد.

مجید الهی راد گفت: با توجه به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی و براساس تفاهم نامه اجرایی امسال، بیش از4 میلیارد و204 میلیون ریال اعتبار جهت خدمات و هدایت تحصیلی دانش آموزان ودانشجویان این نهاد اختصاص یافت که از این میزان مبلغی بالغ بر2 میلیارد و109 میلیون ریال برای دانش آموزان و2 میلیارد و95 میلیون ریال اعتبار برای خدمات تحصیلی دانشجویان تحت پوشش این نهاد هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر11 هزارو224 دانش آموز و1500 دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد از خدمات فرهنگی و تحصیلی امداد بهره مند می شوند گفت: تامین نوشت ابزار، اجاره مسکن جهت ادامه تحصیل دانش آموزان، تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان، پرداخت هزینه آزمون و هدایت و آمادگی آنان برای کنکور و ثبت نام در دانشگاه، معرفی دانش آموزان به خوابگاه ها و برگزاری همایش تحصیلی و شغلی این مددجویان از جمله خدمات و راهنمایی تحصیلی این نهاد به دانش آموزان است.

وی با اعلام اینکه مبلغی بالغ بر215 هزار ریال نیز جهت خرید پوشاک هر یک از دانش آموزان محصل پرداخت شده است گفت: این نهاد همچنین به تامین شهریه و هزینه های تحصیلی دانشجویان به صورت تسهیلات کمک می کند که پس از ارسال دستورالعمل به این بخش جهت خدمات دهی به دانشجویان اقدام خواهد شد.

الهی راد در خاتمه خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز برای خدمات و هدایت تحصیلی11 هزار و224 دانش آموز اعتباری بالغ بر یک میلیارد و880 میلیون ریال و جهت شهریه تحصیلی هزار و240 دانشجو اعتباری بالغ بر2 میلیارد و590 میلیون ریال هزینه شد.