آرشیو شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۷
شهرستان ها
۱۱

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در خوزستان

اهواز- خبرنگار کیهان: مرحله شهرستانی سی و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم آبان ماه در خوزستان برگزار می شود.

معاونت فرهنگی اداره اوقاف خوزستان با بیان این مطلب افزود: در مسابقات حفظ، شرکت کنندگان در رشته های حفظ دو و نیم جزء، پنج جزء، ده جزء بیست جزء، و حفظ کل قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت. وی گفت: مسابقات مفاهیم نیز در دو مرحله اجرا می شود. یک مرحله مختص علاقه مندان رشته مفاهیم است که به صورت تخصصی در آزمون مفاهیم شرکت می کنند و مرحله دیگر مربوط به علاقه مندان رشته های حفظ، ترتیل و قرائت است که آزمون مفاهیم به عنوان مقدمه و شرط ورود به مرحله تخصصی محسوب می شود.

حجت الاسلام شریفی نژاد منبع سوالات آزمون مفاهیم را شماره های 5 تا 10 نشریه بشیر اعلام کرد و گفت: این نشریه در تمام شهرستانهای خوزستان و توسط ادارات اوقاف و امور خیریه توزیع شده است.

وی در رابطه با این مسابقات افزود: زمان و مکان و جزئیات این دوره از مسابقات از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان و همچنین نشریات و روزنامه های استان و پایگاه های خبری به اطلاع عموم خواهد رسید. علاقه مندان می توانند به ادارات اوقاف شهرستان محل سکونت خود مراجعه و در رشته مورد نظر ثبت نام کنند.

شریفی نژاد گفت: نفرات برتر مسابقات مرحله شهرستانی به مرحله استانی و در صورت کسب امتیاز لازم به مراحل منطقه ای، کشوری و نهایتا مسابقات بین المللی قرآن کریم اعزام خواهند شد.

مهلت ثبت نام تا پایان مهر ماه و آغاز مسابقات روز جمعه اول آبان 88 است.