آرشیو شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۷
اقتصادی
۴

بزرگترین جایگاه سوخت کشور در پایانه غرب افتتاح می شود

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران از افتتاح بزرگ ترین مجتمع تعمیرگاهی و جایگاه سوخت کشور در پایانه غرب تا پایان آبان ماه خبر داد.

ولی آذروش در گفت وگو با خبرنگار شهر افزود: این مجتمع تعمیرگاهی و جایگاه سوخت به منظور کاهش آلایندگی های داخل فاز 1 پایانه غرب در فاز 2 این پایانه احداث می شود که تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: با افتتاح این مجموعه تمام صنایع مزاحم و آلاینده که قصد سرویس دهی به اتوبوس ها را داشتند از داخل فضای اصلی پایانه که مسافران از آن تردد می کنند خارج شده و در فاز 2 پایانه غرب متمرکز خواهند شد.

آذروش ادامه داد: این دو پروژه بزرگ، موجب کاهش حجم بسیار گسترده ای از ترافیک میدان آزادی نیز می شوند.

آذروش درباره ویژگی های جایگاه سوخت پایانه غرب اظهار داشت: این جایگاه در ساعت توان سوخت گیری 300 دستگاه اتوبوس و 200 دستگاه سواری را دارد و در ادامه مجهز به جایگاه سوخت CNG نیز می شود.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران همچنین درباره پروژه هایی که در پایانه جنوب در حال اجرا است، تصریح کرد: هم اکنون ساخت بزرگترین سرویس بهداشتی ترمینال ها، نصب پله برقی و احداث کریدور ارتباطی بین مترو و ترمینال، راه اندازی سیستم پیجینگ و عملیات رنگ آمیزی در این پایانه در حال انجام است که امیدواریم این پروژه ها نیز تا اواخر آبان ماه سال جاری تکمیل شوند.

وی افزود: با توجه به سال اصلاح الگوی مصرف برای تامین آب گرم سرویس بهداشتی بزرگ پایانه جنوب از انرژی خورشیدی استفاده کرده ایم.