آرشیو شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۷
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی: نگران تحریم بنزین نیستیم

هیچ گونه نگرانی از تحریم بنزین ایران توسط آمریکا نداریم و با تمهیدات پیش بینی شده امکان تامین بنزین مورد نیاز مردم طی چندین ماه متوالی بدون نیاز به واردات وجود دارد.

فرید عامری- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی- در گفتگو با خبرگزاری مهر در رابطه با تصویب طرح ممنوعیت فروش سوخت به ایران در سنای آمریکا، گفت: هم اکنون تمهیدات لازم برای مقابله با هرگونه محدودیت در فروش بنزین به ایران انجام شده است و هیچ گونه نگرانی در این رابطه نداریم.

وی با اشاره به افزایش 50درصدی میزان موجودی ذخایر استراتژیک بنزین کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: این میزان ذخیره سازی بنزین در طی 15سال گذشته بی سابقه است.

وی با تاکید بر اینکه حتی در صورت تحریم با احتساب تولیدات پالایشگاه های داخلی و ذخیره سازی های صورت گرفته امکان تامین سوخت مورد نیاز مردم در چندین ماه متوالی بدون نیاز به واردات وجود دارد، اظهار داشت: هیچگونه نگرانی از بابت تحریم صادرات بنزین به ایران نداریم.

وی پیش از این نیز در رابطه با مهمترین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تحریم صادرات بنزین به ایران، گفته بود: با انجام برخی از تغییرات در تاسیسات صنعت نفت امکان تامین بنزین با کیفیت مورد نیاز کشور در ظرف مدت کمتر از 48 ساعت وجود دارد.