آرشیو شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۷
اخبار
۱۴

السفیر: لبنان به عنوان عضو شورای امنیت به تصمیمات ضد ایرانی رای نخواهد داد

روزنامه لبنانی السفیر به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت: مقامات بیروت به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت، کشورهای غربی را در تصویب قطعنامه های ضدایرانی همراهی نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا از بیروت، السفیر افزود: این سخن دیپلمات غربی همزمان با اقدام مجمع عمومی سازمان ملل به رای گیری برای انتخابات 5 عضو جدید غیر دائم شورای امنیت بیان شد.

این دیپلمات غربی گفته است: لبنان به اطلاع اعضای شورای امنیت رسانده است که در صورت تلاش دولت های غربی برای تحمیل هرگونه مجازات جدید علیه ایران، لبنان از رای دادن به آن امتناع خواهد کرد.

وی افزود: در تماس هایی که مقامات ایالات متحده و نمایندگان کشورهای غربی با مقامات لبنانی داشته اند لبنانی ها اظهار داشته اند که پرونده ایران یکی از مسائل مشکل برای آنان در شورای امنیت محسوب می شود.

دیپلمات غربی همچنین بعید دانسته که پرونده خاورمیانه و روند مذاکرات فلسطینی - اسرائیلی در روند عضویت لبنان در شورای امنیت ایجاد مشکل کند. وی افزود: شورای امنیت با چنین موضوعاتی در گذشته نیز درگیر بوده و حتی در صورت انتخاب یک ماهه لبنان به عنوان ریاست شورای امنیت نیز انتظار وقوع مشکلی نمی رود.