آرشیو شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۷
صفحه آخر
۱۶

آماده باش کامل ارتش به دنبال سلسله انفجارهای خونین پاکستان

در پی عملیات تروریستی عوامل طالبان در شهرهای پاکستان که 65 کشته و ده ها مجروح بر جای گذاشت، اسلام آباد وضعیت چهار ایالت این کشور را قرمز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، صبح دیروز یک عملیات انتحاری مقابل در ورودی پلیس مخفی پاکستان در پیشاور، واقع در شمال غرب این کشور، رخ داد. در این عملیات، فردی با پوشیدن لباس زنانه، 70 کیلوگرم مواد منفجره را با خود حمل می کرد و مقابل مقر پلیس چاشنی انفجار را کار انداخت. این عملیات دست کم 15 کشته و 13 مجروح بر جای گذاشت. پنجشنبه گذشته نیز سه مرکز امنیتی پاکستان به طور همزمان و هماهنگ هدف حملات شبه نظامیان طالبان قرار گرفت.

این حملات که ساعت ها به طول انجامید، 40 کشته بر جای گذاشت.

در شهر کوهات، واقع در مرکز ایالتی به همین نام، یک شبه نظامی طالبان دست به عملیات انتحاری زد که 10 کشته بر جای گذاشت. در همین حال، وزیر کشور پاکستان با اعتراف به ناتوانی ارتش در مواجهه با طالبان، وضعیت ایالت های پنجاب، سرحد، سند و بلوچستان را قرمز اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه از پاکستان گزارش داد، عناصر طالبان دیروز در یک منطقه دور افتاده قبایلی، یک اردوگاه نظامی را هدف حملات موشکی قرار دادند که به مرگ سه سرباز پاکستانی و جراحت چهار تن دیگر انجامید. با پیچیده تر شدن اوضاع امنیتی پاکستان، ارتش این کشور نیز با تانک و سلاح های نیمه سنگین، وارد خیابان های تعدادی از مناطق شهری شد.