آرشیو شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۷
صفحه آخر
۱۶

افشاگری یک روزنامه چاپ کابل بزرگترین دفتر جاسوسی سیا در خاک افغانستان راه اندازی می شود

دولت آمریکا بزرگ ترین مرکز جاسوسی سازمان «سیا» را در خاک افغانستان ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دولت آمریکا با بسیج ماموران، تحلیلگران و نظامیان این کشور، در صدد احداث بزرگ ترین مرکز جاسوسی «آژانس اطلاعات مرکزی» (سیا) در خاک افغانستان است. بر اساس این گزارش مرکز جاسوسی فوق، بزرگ ترین پایگاه جاسوسی سیا در خارج از آمریکا خواهد بود. هم اکنون 700 عامل سیا در افغانستان حضور فعال دارند و به زودی بر تعداد آنها افزوده خواهد شد تا مقدمات تاسیس بزرگ ترین و بی سابقه ترین مرکز جاسوسی فراهم شود. این مرکز علاوه بر افغانستان، ایران، روسیه، چین، هند و پاکستان را نیز تحت پوشش جاسوسی خود قرار خواهد داد.

روزنامه «ملت» چاپ کابل که خبر فوق را فاش کرده است، افزود: این اقدام به درخواست ژنرال «استنلی مک کریستال»، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان تاسیس می شود.

وضعیت انتخاباتی

در حالی که 55 روز از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می گذرد و هنوز نتایج قطعی آن اعلام نشده است، «سعید طیب جواد» سفیر افغانستان در آمریکا از احتمال کشیده شدن این انتخابات به دور دوم خبر داد. وی علت آن را وقوع تقلب گسترده در انتخابات به نفع «حامد کرزای» رئیس جمهور فعلی اعلام کرد. قبلااعلام شده بود که کرزای 54 درصد و «عبدالله عبدالله» رقیب اصلی وی، 28 درصد آرا را از آن خود کرده اند. به اعتقاد کارشناسان، در صورت اجرا شدن دور دوم انتخابات، کرزای بازنده خواهد بود.