آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
نگاه سوم
۳۰
نشر

کاهش 28 درصدی درآمد تبلیغی روزنامه های آمریکایی

ایسنا- بر اساس آمار منتشر شده توسط انجمن روزنامه آمریکا، درآمد تبلیغی روزنامه ها در سه ماه سوم سال جاری، با 28 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به 4/6میلیارد دلار رسید.

مشکلات تبلیغاتی روزنامه های آمریکایی در سراسر تابستان ادامه داشت که این احتمال را افزایش می دهد ناشران در سال جاری شاهد پایین ترین فروش تبلیغ از دهه 1980 تاکنون باشند. فروش، تبلیغات منبع اصلی درآمد روزنامه است و این درآمد برای 13 سه ماه متوالی کاهش سال به سال یافته است. این اوضاع بد در سال جاری با تشدید شدن چالش هایی که روزنامه ها پیش از این به دلیل تبلیغات ارزان تر در اینترنت مواجه بودند، در بحبوحه بحران اقتصادی بدتر شد.

در طول 9 ماهه سال درآمد تبلیغی روزنامه ها 28 درصد کاهش یافته و به 19.9 میلیارد دلار رسید. فروش تبلیغات روزنامه های آمریکا با بازماندن از بهبود در حال سقوط به پایین 30 میلیارد دلار برای نخستین بار از سال 1987 است.

تنها نکته خوب این است که این درآمد در مقایسه با کاهش 29 درصدی در سه ماهه دوم سال جاری در سه ماهه سوم 28 درصد کاهش داشت. روزنامه های آمریکایی در مدت سه ماه از ژوئیه تا سپتامبر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 5/2 میلیارد دلار درآمد تبلیغی کمتری به دست آوردند.

بر اساس این گزارش، متوسط تیراژ روزهای هفته در میان 379 روزنامه آمریکایی 6/10درصد در طول شش ماه تا پایان ماه سپتامبر کاهش یافت.