آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
بازار موبایل
۲۷
آن سوی آب

اخراج 330 نفر از بزرگ ترین سازنده تلفن همراه جهان

نوکیا که بزرگ ترین سازنده تلفن همراه جهان است در بخشی از کوچک سازی فعالیت های وسیع پژوهش و توسعه خود، 330 شغل را در فنلاند و دانمارک حذف می کند.

انتظار می رود این تغییرات برنامه ریزی شده شامل 230 نفر از کارکنان پایگاه اولو در فنلاند و حدود 100 نفر در پایگاه کپنهاگ نوکیا شود. نوکیا اعلام کرده سعی می کند موقعیت های جدیدی را برای کارمندانی که شغلشان را از دست می دهند در این شرکت بیابد و ممکن است برای برخی از آنها بسته تعدیل داوطلبانه ارائه کند.

این شرکت در حال حاضر حدود 17هزار کارمند در پژوهش و توسعه دارد که از این تعداد بیش از دو هزار نفر در اولو و بیش از هزار نفر در پایتخت دانمارک هستند.

غول تلفن همراه ژانویه گذشته به دنبال کاهش درآمد و تقاضا به دلیل بحران مالی جهانی، برنامه کاهش هزینه هایی را به اجرا گذاشت؛ هدف از این برنامه صرفه جویی بیش از 700میلیون یورو در هزینه های سالانه است.

نوکیا که پیش از این از ماه ژانویه حذف 3700 شغل شامل 1300 بسته تعدیل داوطلبانه را اعلام کرده بود، با افزایش رقابت در بازار تلفن هوشمند روبه رو شده و در سرمایه گذاری مشترکش در نوکیا سایمنس مشکلاتی پیدا کرد و ماه گذشته از ضرر خالص 559میلیون یورویی در سه ماه سوم سال جاری خبر داد.

شرکت نوکیا سایمنس نت ورکس نیز در اوایل ماه جاری اعلام کرد برای افزایش سود بین 4500 تا 5800 شغل را تا سال 2011 حذف خواهد کرد.