آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
بازار موبایل
۲۷
موبایل ایرانی

مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس: کیفیت پایین اینترنت و تلفن همراه به شدت قابل لمس است

مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت بسیار پایین ابزار ارتباطی نظیر تلفن همراه و اینترنت که اغلب مردم با آن درگیر هستند،به شدت قابل لمس است.

محمدرضا خباز با اشاره به قطعی های مکرر تلفن همراه گفت: این اختلالات بیانگر این موضوع بوده که در زمینه کیفیت تلفن همراه آنطور که باید کار نشده است. وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بخش خصوصی فعالیت خود را در حوزه مخابراتی کشور آغاز نکند، این مشکلات همچنان باقی است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اقتصاد رقابتی گفت: رقابت موجب رشد و ترقی است و در مورد تلفن همراه نیز اگر اپراتور دوم وارد عرصه نمی شد، همچنان سیم کارت با قیمت دو میلیون تومان به فروش می رفت.

خباز افزود: کیفیت سیم کارت های اپراتور دوم به مراتب بدتر از کیفیت همراه اول است، اما با توزیع این سیم کارت ها در بازار، عطش مردم برای دریافت سیم کارت کم و رقابت آغاز شد.

وی پیشنهاد می کند در برنامه پنجم توسعه به جای توجه به مسائل کمی و اعداد و ارقام، مسائل کیفی این بخش مورد بررسی قرار گیرد. چرا که در سه حوزه تلفن همراه، ثابت و اینترنت از لحاظ کمیت به حدنصابی رسیده ایم که بتوانیم اکثریت قریب به اتفاق جامعه را پاسخگو باشیم.