آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۶۴
شهرستان ها
۱۶

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس خبر داد:معافیت10 ساله بخش صنعت از مالیات

شیراز-خبرنگاررسالت:

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس از معافیت10 ساله شهرک های صنعتی از مالیات خبر داد و گفت: یکی از مصوبه های دور دوم سفر هیئت دولت به استان فارس معافیت واحدها و نواحی صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی به مدت10 سال است.

حبیب شکیبایی در مراسم آغاز به کار ساخت شهرک صنعتی سعادت شهر اظهار کرد: ساخت شهرک صنعتی پاسارگاد مصوب هیئت وزیران بوده که از دو سال پیش کار تملک این شهرک شروع شده است.

وی افزود: تا به امروز45 هکتار از زمین های شهرک صنعتی پاسارگاد تامین شده و15 هکتار طرح توسعه ای این شهرک نیز به زودی تامین می شود.

شکیبائی در ادامه گفت: تاکنون تمام هزینه های مطالعه، مشاوره، نقشه برداری و توپوگرافی خود توسط شرکت تامین اعتبار شده است و پیش بینی می کنیم در صورت تامین اعتبار لازم در سال آینده بتوانیم شهرک را آماده استقرار صنعتگران کنیم.

وی اضافه کرد: با آماده سازی و تکمیل شهرک و استقرار واحدهای صنعتی زمینه اشتغال برای یک هزار و300 نفر فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس به محدودیت های احداث شهرک صنعتی پاسارگاد اشاره کرد و افزود: با توجه به تاریخی بودن این شهرستان، مدت ها طول کشید تا توانستیم قطعه زمین مناسبی برای احداث شهرک صنعتی پاسارگادپیدا کنیم، که هم به لحاظ دسترسی نزدیک جاده اصلی و هم اینکه از لحاظ زیست محیطی و میراث فرهنگی مورد تایید باشد.

وی همچنین از معافیت10 ساله شهرک های صنعتی از مالیات خبر داد و افزود: یکی از مصوبه های دور دوم سفر هیئت دولت به استان فارس معافیت واحدها و نواحی صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی به مدت10 سال است.

حبیب شکیبائی افزود: بر طبق این مصوبه، تمام واحدها و نواحی صنعتی که خارج از شعاع30 کیلومتری مرکز استان قرار دارند شامل این طرحمی شوند.