آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۶۴
شهرستان ها
۱۶

نماینده ولی فقیه در استان فارس:حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) باید از بن بست خارج شود

شیراز-خبرنگاررسالت:

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) باید از بن بست خارج شود، خاطرنشان کرد: باید طرح جامعی برای بازگشایی حرم و خروج حرم از انزوا ارائه شود.

آیت الله اسدالله ایمانی در نخستین جلسه کمیته اجرایی طرح توسعه40 هکتاری حرم احمدبن موسی (ع) با اشاره به موانعی که در سر راه این طرح وجود دارد، تاکید کرد: اگر کسی بخواهد چوب لای چرخ بگذارد و با اجرای طرح های توسعه حرم بخواهد مخالفتی بکند، من خودم با او مقابله می کنم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حرم مطهر شاهچراغ (ع) تنها یک درب به سمت خیابان دارد که باید با ارائه طرحی این مشکل را حل کنیم. آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، خاطرنشان کرد: راه مستقیم یکی است که همه باید در آن قرار بگیرند و اگر تعدد راه ها مطرح بود، توزین اعمال معنا نداشت.

تولیت آستان مقدس احمد بن موسی (ع) نیز در این جلسه با بیان اینکه باید مدار فعالیت های عمرانی شهر را حضرت احمد بن موسی (ع) قرار دهیم، تصریح کرد: در حال حاضر این حرم مطهر پاسخگوی این جمعیت نیست.

آیت الله محمد باقر دستغیب افزود: امیدواریم موضوع فلکه احمدی که متعلق به آستان است به زودی حل شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: با توجه به امتیاز بزرگی که در سفر مقام معظم رهبری نصیب شیراز شده است، برای تحقق ایده های معظم له باید اقدامات عملی انجام شود.

جعفر قادری افزود: نیاز به باز کردن مسیر از خیابان های مختلف به سمت حرم مطهر وجود دارد که اگر بخواهیم شیراز را تبدیل به یک شهر پذیرنده زائر کنیم باید زمینه سازی های مناسبی انجام دهیم.