آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۶۴
شهرستان ها
۱۴

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:33 درصد اشتغال مربوط به کشاورزی است

بیرجند - خبرنگار رسالت:

33 درصد اشتغال و بالغ بر20 درصد ارزش افزوده مربوط به بخش کشاورزی است.

این مطلب را مهندس محمدزاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در دیدار رئیس و اعضاء شورای معاونت سازمان جهاد کشاورزی با استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد.

وی گفت: از کل636 هزار و420 نفر جمعیت استان خراسان جنوبی48 درصد جمعیت استان را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند. وی با بر شمردن توانمندی ها و پتانسیل های موجود استان گفت: خراسان جنوبی سرزمین پتانسیل های کشاورزی است و از24 دشت موجود در این استان12 دشت بکر و دست نخورده است به طوری که هیچگونه بهره برداری از آن صورت نگرفته است.

مهندس زاری افزود: در سال جاری با حمایت های دولت جمهوری اسلامی20 هزار تن جو و50 هزار تن گندم از کشاورزان استان (با نرخ خرید تضمینی) خریداری شده است.

وی توسعه کشت نباتات علوفه ای را با توجه به گسترش صنعت دامپروری استان و نیاز بخش دامپروری استان به علوفه (به منظور تولید مواد پروتئینی و لبنی) و نیاز پایین ذرات علوفه ای و سورگوم به آب، طول کوتاه دوره رشد و ضریب زیاد تبدیل آب به محصول و کاشت مکانیزه این گونه محصولات و سایر ویژگی ها از اولویت های کازی سازمان جهاد کشاورزی استان ذکر کرد و گفت: کشت غلات در اولویت بعدی کار جهاد کشاورزی است.

سرمایه گذاری های آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای کشور اثر بخش است