آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۶۴
شهرستان ها
۱۴

در5 ماهه اول امسال؛در برابر410 هزار ازدواج صورت گرفته52 هزار مورد طلاق واقع شده است

کرج-خبرنگاررسالت:

در5 ماهه اول امسال در برابر410 هزار ازدواج صورت گرفته52 هزار مورد طلاق واقع شده است.

رئیس انجمن مشاوره ایران در نهمین سمینار انجمن مشاوره ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره به ضرورت آمادگی زوج ها قبل از ازدواج تاکید کرد: درصد بالایی ازطلاق ها بین سه تا7 سال اول زندگی انجام می گیرد.

دکتر شکوه نوابی نژاد با بیان اینکه50 درصد ازدواج ها در کشورهای پیشرفته منجر به طلاق می شود گفت: دلیل عمده این طلاق ها عدم آمادگی زوج ها در برابر چالش های زندگی است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری کارگاه های آموزشی برای مشاوران افزود: مسئولیت اصلی این آموزش با مشاوران متخصص است که آموزش و کارآمدی لازم برای این برنامه را دیده باشند.

رئیس انجمن مشاوره ایران خدمات مشاوره ای ارائه شده کنونی را تمرکز روی حل مشکلات، تعارض و بحران های زندگی زناشویی زوج ها ذکر کرد و گفت: این در حالی است که این خدمات باید بیشتر بر روی پیشگیری، ایجاد و خلق ازدواج های قوی از زمان آغاز زندگی متمرکز شود.

نوابی نژاد با انتقاد از نبودبرنامه های جامع و محتوایی مشاوره پیش از ازدواج افزود:بیش از سه دهه است که در ادبیات مشاوره بر این نیاز مبرم تاکید می شود در حالی که هنوز بحث کافی در باره اهداف و برنامه های اصلی مشاوره پیش از ازدواج از جمله تعداد جلسات و راهنمایی های لازم، آنطور که باید صورت نگرفته است.