آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
صفحه اول
۱

انتقاد عضو شورای شهر از «شهرفروشی» در شهرداری تهران

گروه جامعه: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در تذکری خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: فروش شهر در شرایط حاضر به مفت یا غیرمفت آن صحیح نیست و شهر را باید عالمانه مدیریت کرد.

به گزارش ایسنا، حمزه شکیب در جلسه شورای شهر تهران در تذکر جدی درباره عملکرد شهرداری تهران در حوزه شهرسازی گفت: در تحلیلی بر وضعیت فعلی باید گفت سال هاست شهرداری تهران، درآمد خود را بر پایه فروش تراکم گذاشته و این بنیان از دهه 70 بدون توجه به زیرساخت ها پایه ریزی شده است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر اراده و تصمیم در شهرداری تهران برای خروج از شرایط فعلی و توقف شهرفروشی وجود ندارد و نگاه مدیران شهرداری در حال حاضر به رسیدن به سقف درآمد به هر طریق ممکن است و ضوابط شهرسازی در شهر براحتی برای کسب درآمد بیشتر به فروش می رسد و طبقات اضافی با تماس های تلفنی خاص واگذار می شود. شکیب با اشاره به فروش باغ ها در شهر تهران که برای کسب درآمد بیشتر صورت می گیرد، تصریح کرد: متاسفانه شهرداری برای کسب درآمد بیشتر، کاربری باغ را به غیرباغ تبدیل می کند و واحدهای تجاری و اداری در محل های مسکونی به تعداد زیاد و خارج از ضوابط واگذار می شوند.

شکیب پیشنهاد کرد؛ تنها راه مدیریت کلانشهری بزرگ نظیر تهران، مدیریت علمی و برنامه محور است و شهر را نمی توان با ژست های وابسته به زمان، حرف های خارج از ادبیات مدیریتی و اتهام زدن، مدیریت کرد.