آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
فرهنگ و هنر
۱۶

برپایی همایش ملی توسعه و تحول در فرهنگ و هنر با رویکرد به اصلاح فرهنگ الگوی مصرف صورت می گیرد

گروه فرهنگ و هنر: دومین همایش ملی توسعه و تحول در فرهنگ و هنر با رویکرد به اصلاح فرهنگ الگوی مصرف بهمن ماه سال جاری از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برپا می شود.

این همایش قصد دارد با استفاده از دیدگاه های نخبگان، پژوهشگران و استادان دانشگاه الگویی استاندارد و بومی برای فرهنگ مصرف در ابعاد مختلف جامعه تبیین کند و نتایج آن را در قالب یک کتاب و اثر پژوهشی در اختیار نهادها و دستگاه های اجرایی قرار دهد.

به گفته دکتر مجید قدمی، معاون حوزه هنری که دبیری این همایش را بر عهده دارد مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستگاه ها و نهادهای مختلف اجرایی و اصحاب رسانه و استادان دانشگاه از جمله گروه هایی هستند که نتایج این همایش در اختیار آنها قرار می گیرد تا در تصمیم گیری ها مورد استفاده قرار دهند.

قدمی مهم ترین ویژگی فرهنگ را ارزش محوری و زیربنایی بودن آن دانست و گفت: در این همایش با پرهیز از شتاب زدگی و موازی کاری به دنبال گردآوری مقالات و دیدگاه های همه کسانی هستیم که در این باره حرفی دارند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار جام جم مبنی بر ضمانت اجرایی و استفاده از این پژوهش ها در دستگاه های مختلف گفت: یکی از ملزومات تجلی و استفاده از دستاوردهای این همایش محقق شدن طرح پیوست فرهنگی و توجه کامل نهادها به این طرح است.

وی افزود: باید تمام پروژه های اجرایی کشور هر کدام یک پیوست فرهنگی داشته باشند که متاسفانه اکنون به طور کامل این طرح عملی نشده است که در این همایش قطعا طرح پیوست فرهنگی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دومین همایش ملی توسعه و تحول در فرهنگ و هنر در 5 محور کلی و 18 زیرشاخه برگزار می شود.

بررسی تاثیر تصمیمات کلان مدیریتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شکل گیری فرهنگ مصرف در ایران، بررسی تاثیر فرهنگ عمومی در رفتار مدیران و نخبگان سیاسی، بررسی تاثیر تعامل و تهاجم فرهنگی در الگوی مصرف جامعه، بررسی رسالت هنرمندان متعهد در اصلاح الگوی مصرف جامعه و بررسی بهره وری و اثربخشی و نسبت آن با اصلاح الگوی مصرف جامعه 5 محور اصلی این همایش خواهد بود.