آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
فرهنگ و هنر
۱۶

شجاعی طباطبایی اعتراض کرد

دوسالانه کاریکاتور تهران نباید اهوازی شود

گروه فرهنگ و هنر: مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر دوسالانه کاریکاتور ایران معتقد است انتقال دوسالانه کاریکاتور تهران به اهواز و تغییر نام آن امکان پذیر نیست.

صحبت های شجاعی طباطبایی در حالی است که مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی ارشاد چندی پیش و در مراسم گشایش این دوسالانه از دائم شدن برگزاری این دوسالانه در اهواز سخن گفته بود.

شجاعی درباره سیاست تمرکززدایی مرکز هنرهای تجسمی و بحث انتقال دوسالانه کاریکاتور تهران به اهواز و تغییر نام آن تاکید کرد: انتقال دوسالانه ای بین المللی که با نام دوسالانه کاریکاتور تهران در دنیا شناخته شده است به شهر دیگری چون اهواز و تغییر نام آن بعد از 18 دوره در سطح بین المللی پذیرفته شده نیست، ضمن این که امسال بخشی از آثار دیجیتالی را در موزه هنرهای معاصر اهواز به صورت همزمان به نمایش گذاشتیم که اتفاق خوبی بود.

شجاعی تصریح کرد: استان های کشور به لحاظ امکانات فرهنگی و هنری خیلی محرومند و خوب است که تمهیدی اندیشیده شود تا همه امکانات در تهران تجمیع نشود، اما دوسالانه کاریکاتور تهران دوسالانه ای با سابقه 18 ساله است که زحمت فراوانی برای آن کشیده شده تا توانسته در دنیا ارج و قرب پیدا کند و در ردیف بهترین دوسالانه های کاریکاتور دنیا قرار بگیرد و نمی تواند به یکباره به شهر دیگری انتقال پیدا کند.

وی در پایان با صراحت افزود: با برپایی دوسالانه کاریکاتور تهران در اهواز موافق نیستم و پیشنهاد می کنم برای رشد و رونق هنر کاریکاتور در این استان، مسابقه ای بین المللی با نام خود اهواز هر ساله برگزار شود.