آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
رسانه
۳

تولید 2200 دقیقه نمایش رادیویی برای ایام محرم

گروه رسانه: امسال با افزایش کمی و کیفی نمایش های رادیویی، حدود 2200 دقیقه نمایش با موضوع محرم در مرکز نمایش رادیو تولید می شود.

محمود زنده نام، مدیر مرکز نمایش در این باره به خبرنگار جام جم گفت: این نمایش ها برای رادیو ایران، فرهنگ، جوان، تهران و البرز در حال تولید است که رادیو ایران با سه مجموعه 5 قسمتی به نویسندگی طهماسبی، نجفی و قربانی، رادیو تهران با نمایش «روز واقعه» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی علی عمرانی و «نسخه های در باد» به کارگردانی ایوب آقاخانی در دهه اول و دوم ماه محرم پخش می شود. زنده نام افزود: رادیو البرز هم 2 مجموعه 10 قسمتی دارد و رادیو فرهنگ هم با نمایش 14 قسمتی به همراه رادیو جوان که تعداد قابل توجهی نمایش تک قسمتی تولید کرده در ماه محرم با مخاطبان خود همراه خواهند بود.

مدیر مرکز نمایش رادیو درباره پخش نمایش های ویژه ماه محرم گفت: اکثر نمایش های در حال تولید، برای دهه اول و دوم ماه محرم خواهد بود که با رویکرد ویژه امسال از شبکه های مختلف رادیو پخش می شوند.زنده نام رویکرد محرم امسال نمایش رادیو را بررسی نقش کودکان، خانواده و زنان در واقعه کربلاو انتقال این واقعه مهم به نسل های آینده، مقایسه واقعه کربلابا وقایع 8 سال دفاع مقدس، مرور وقایع کربلابرای جوانان و آشنایی بیشتر جوانان با تاریخ اسلامی دانست.