آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
سلامت
۵
کتابخانه سلامت

آشپزی دیابت

دیابت امروزه به مادر بیماری ها معروف شده است و متاسفانه آمار مبتلایان به آن هم روز به روز افزایش می یابد.

امروزه تغذیه بیماران دیابتی هم همواره دغدغه خاطر خود بیمار یا خانواده اوست، برخی گمان می کنند غذای دیابتی ها باید متفاوت تر از بقیه افراد تهیه شود، اما در بسیاری از موارد این گونه نیست و همه اعضای خانواده می توانند از غذاهای خوشمزه و از یک برنامه غذایی متعادل با استفاده از آشپزی دیابتی لذت ببرند.

کتاب آشپزی دیابت که جین پایر آن را نوشته و فرهود زعفری هشجین ترجمه کرده، کتاب جامعی است درباره انواع غذاها، پیش غذاها، دسرها و نوشیدنی های مخصوص بیماران دیابتی که از سوی انتشارات همای دانش با شمارگان 1000 نسخه روانه بازار نشر شده است.

150 نکته برای حفظ تندرستی

سیب بخورید! برای درمان یبوست بسیار مفید است. مقدار زیادی ماده پکتین (ژلاتین گیاهی) در سیب وجود دارد، این ماده باعث می شود سیب بی آن که موجب اسهال یا نفخ شود به صورت ملین طبیعی عمل کند. اگر دچار یبوست هستید، سیب را با پوست بخورید.

اگر حالت تهوع دارید هر سه یا چهار ساعت یک بار، یک تکه زنجبیل بخورید و یا چای زنجبیلی بنوشید. با مقدار کمی آب لیموی تازه، چربی غذاها را از بین ببرید. اسید طبیعی که در میوه هایی مثل لیمو، پرتقال و... وجود دارد چربی را از بین می برد و به هضم غذا کمک می کند و روزی یک حرف خوب بزنید. کپی اسناد خود را نگه دارید. خوب بایستید! بد ایستادن می تواند ناراحتی های گردن و پشت ایجاد کند و... تندرستی یک آرزوی دست نیافتنی نیست. لازمه آن تنها تغییرات کوچکی در کارهای عادی است که روزانه انجام می گیرد. کتاب «150 نکته برای حفظ تندرستی» شامل نکات ساده ای است که پنلوپ ساچ آن را نوشته و سپیده خلیلی ترجمه اش کرده و انتشارات قدیانی در 3300 نسخه با قیمت 900 تومان آن را چاپ کرده است.

قابل توجه ناشران

ناشرانی که مایلند کتاب های خود در حوزه سلامت و بهداشت و درمان را به مخاطبان معرفی کنند، می توانند دو نسخه از کتاب های منتشر شده خود را به نشانی بلوار میرداماد، جنب مسجدالغدیر، روزنامه جام جم طبقه سوم، صفحه سلامت ارسال کنند.