آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
ایران زمین
۲۳

اصفهان در آستانه جهش فرهنگی

تخصیص سالانه 550 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی به استان اصفهان

مهسا جزینی

اصفهان - به مدت 5 سال، سالانه 110 میلیارد تومان اعتبار برای هزینه کردن در حوزه فرهنگ با اولویت نرم افزاری در استان اصفهان تخصیص می یابد.

علیرضا ذاکراصفهانی استاندار اصفهان با اعلام این خبر افزود: با این اعتبار استان اصفهان درآستانه یک جهش فرهنگی قرارگرفته که این امتیازبزرگی برای اهالی فرهنگ است.

ذاکر با اشاره به اینکه با این رخداد، فرصت مناسبی برای پیشتازی اصفهان در حوزه فرهنگ فراهم شده است، گفت: با تشکیل کمیسیون های مختلف و استفاده از ظرفیت های استان این اعتباردرحوزه های مختلف مربوط به فرهنگ هزینه می شود.

وی با اشاره به یکی از مهمترین مصوبات مربوط به حوزه میراث و فرهنگ افزود: در حوزه پاسداشت میراث فرهنگی کارهایی از قبیل محدودیت شدید بر فروش اقلام خارجی اعمال خواهد شد که این امر باید به زودی در بین مسئولان نهادینه شود.

ذاکر خاطرنشان کرد: درنظر داریم تا کالاها و صنایع دستی هندی و چینی را از صحنه خارج کرده و صنایع دستی داخل را به نمایش بگذاریم.همچنین طبقه دوم میدان نقش جهان با اولویت کشورهای اسلامی به غرفه های مربوط به میراث فرهنگی و اسلامی اختصاص داده می شود.

وی درمورد تعداد مصوباتی که برای سه کارگروه انرژی و آب،سرمایه گذاری واشتغال و زیرساخت ها ومسکن واعتباراتی که برای آن درنظرگرفته شده است، گفت:دراین مورد 172 مصوبه داشتیم که بخشی از آن شامل یکصد مصوبه عدالت وتوسعه اقتصادی، 56 مصوبه در حوزه فرهنگ و سیاست های مالی و پولی، بازرگانی و تجارت، تعاون،مسکن و شهرسازی وکاروامور اجتماعی است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: نمایندگان استان نیز در شهرها و بخش های خود 16 مصوبه داشتند که اکثر مسئولان ونمایندگان ازتعداد مصوبات راضی هستند.

وی با اشاره به اینکه وزیر کشور در ابتدای ورود به استان، از پروژه های مترو، مصلی و پروژه های شهری بازدید کرده است، اضافه کرد: مشکلات موجود در حوزه مترو، مسیر تهران اصفهان، بحث آب و مصلای استان مطرح شد و دستور رسیدگی به آنها نیز صادر شده است. وی در مورد ورزشگاه نقش جهان نیزگفت: مسئولان کشوری قول رسیدگی به آن را داده اند وگفته شده در صورت واگذاری پروژه به استان، این امر سرعت بیشتری می گیرد و یک ساله اتمام می رسد.