آرشیو چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۶
بازرگانی
۵

فراسو

مذاکره با رییس جمهور درباره مالیات فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی

رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی گفت: وزیر بازرگانی با رییس جمهور درباره مالیات فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی مذاکره کرده است.

حسن رادمرد در گفت وگو با «فارس» همچنین در خصوص آخرین وضعیت تسهیلات فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی توضیح داد: تسهیلات فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی آماده است و برای معرفی به بانک عامل توسط اداره کل خدمات بازرگانی پیگیری می شود. به گفته رادمرد بر اساس تفاهم صورت گرفته این تسهیلات به صورت سرمایه در گردش و برای هر واحد صنفی 15 میلیون تومان است.

وضعیت پرداخت مالیات فروشگاه های خرده فروشی زنجیره ای هنوز مشخص نیست، این فروشگاه ها باید از معافیت و شفافیت مالیاتی برخوردار شوند تا خرده فروشی ها برای پیوستن به این شبکه انگیزه پیدا کنند.

براساس مصوبه هیات دولت 500 میلیارد تومان تسهیلات به فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی اختصاص داده می شود که این مبلغ باید تا پایان سال توسط وزارت بازرگانی جذب شود.

تاکنون سه مجموعه فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی ایرانیان، شیرین عسل و صرفه آغاز به کار کرده اند و قرار است تا 22 بهمن ماه سال جاری شعبه پنجاهم فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی ایرانیان افتتاح شود.رادمرد همچنین در خصوص آخرین وضعیت بانک اصناف گفت: ما در انتظار جلسه شورای پول و اعتبار هستیم تا از این شورا مجوز بانک اصناف را دریافت کنیم، چرا که مجوز بانک مرکزی به تنهایی کافی نیست.رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی پیش از این گفته بود: «مجوز افتتاح حساب جاری برای بانک اصناف را دریافت کرده ایم و برای راه اندازی بانک اصناف باید حداقل سرمایه 200 میلیارد تومان وجود داشته باشد؛ بنابراین با توجه به جمعیت اصناف کشور اگر هر واحد صنفی بین 100 تا 150 هزار تومان به این حساب واریز کند، این مبلغ تامین می شود.

بر اساس قانون نظام بانکی کشور هیات مدیره و مدیر عامل بانک اصناف باید از سیستم بانکداری کشور باشند و افراد خارج از این سیستم نمی توانند در هیات مدیره بانک اصناف عضو باشند.

سرمایه گذاری کانادایی ها در منطقه آزاد اروند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از ساخت یک مجتمع تفریحی، تجاری، اداری با سرمایه گذاری 100 میلیون یورویی کانادایی ها در منطقه اروند خبر داد. به گفته جواد معصومی، موافقت نامه اولیه برای واگذاری زمین به این سرمایه گذار امضا شده است.