آرشیو چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۶
خودرو
۱۶
فرهنگ ترافیک

بازدید بخش های مختلف خودرو در زمستان

گروه خودرو- یکی از اقدامات مهمی که خودروسواران باید در فصل زمستان انجام دهند، بازدید از بخش های مختلف خودرو و رفع عیوب احتمالی آنها است.

در این زمینه توصیه می شود اقدامات زیر را برای جلوگیری از بروز مشکلات در خودرو طی فصل زمستان انجام دهید:

1 -سطح آب رادیاتور، مخزن شیشه شور و الکترولیت باتری را بازدید و در صورت لزوم، اضافه کنید.

2 - چگونگی کار کردن ترمز و ترمز دستی را کنترل کنید و در صورت نیاز، رفع عیب یا رگلاژ نمایید.

3 - تایرها را از نظر فرسودگی، لاستیک سایی، فشار باد و صدمات احتمالی بررسی نمایید.

4 - فرمان را از نظر روان و دقیق بودن (نداشتن خلاصی) و اتصالات آن را از لحاظ فرسودگی یا آسیب دیدگی، بررسی نمایید. (در صورت نامیزان بودن فرمان، باید کل سیستم فرمان توسط یک متخصص، بازدید و رفع عیب گردد.)

5 - لازم است تمام چراغ ها را اعم از چراغ های ترمز، دنده عقب، دینام، چراغ های کوچک عقب و جلو، نور بالاو پایین و راهنما را از نظر سالم بودن، کنترل کنید.

6 - لنت های ترمز جلو و عقب را بازدید کرده و در صورت نیاز، تعویض کنید.

7 - لوله های روغن ترمز، سیلندرهای ترمز و اتصالات سیستم ترمز را از نظر خراشیدگی یا ترک، پوسیدگی، نشتی و هرگونه آسیب دیدگی بررسی کنید و در صورت لزوم، قطعه معیوب را تعویض نمایید.

8 - تسمه پروانه را از نظر رگلاژ و سالم بودن و شیلنگ های آب را از نظر پوسیدگی، نشتی و خشک شدن، مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز، قطعه معیوب را تعویض نمایید.

9 - سیستم سوخت رسانی را کنترل و تمیز کنید. (هواکش، توری پمپ بنزین، لوله های بنزین از باک به پمپ بنزین و از پمپ بنزین به کاربراتور).

10 -سیستم جرقه را بازدید، تمیز و در صورت نیاز تنظیم و یا قطعه معیوب را تعویض کنید (شمع ها، پلاتین، وایرها، درب دلکو، چکش برق و کویل).

11 - بازدید و معاینه قفل درها، کمربند ایمنی، بوق، برف پاک کن، کیلومتر شمار، دورسنج موتور، درجه بنزین، آب، جک و زاپاس را نیز فراموش نکنید.