آرشیو چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۶
بورس - شرکت ها
۱۱
منهای بورس تهران

آغاز دی با «دی»

هدیه لطفی

گروه بورس-: روز گذشته در بازار فرابورس بیش از یک میلیون و 293هزار سهم دادوستد شد و ارزش کل معاملات به رقم یک میلیارد و 852میلیون ریال رسید که این رقم نسبت به ارزش معاملات روز دوشنبه 101درصد رشد را تجربه کرده است.

شایان ذکر است بیشترین درصد ارزش معاملات مزبور در اختیار مبادلات بیمه دی قرار داشت.

در ابتدای معاملات دیروز صف خریدی برای سهام «ودی» تشکیل شد که به مرور این صف عرضه شد. اما سرانجام در پایان معاملات صف خریدی معادل 88هزار سهمی برای سهام «ودی» در قیمت یک هزار و 419ریال باقی ماند.

همچنین به دنبال صف خرید یاد شده، ارزش معاملات «ودی» در بازار دیروز به رقم یک میلیارد و 812میلیون ریال رسید که در نتیجه این شرکت حدود 98درصد از ارزش کل معاملات دیروز را به خود اختصاص داد و به عنوان باارزش ترین سهم بازار شناخته شد. از سویی روز گذشته مرجان کار و کویرتایر شرایط متعادلی داشتند، اما حجم معاملات این دو شرکت همچنان بسیار پایین بود. در این بازار تنها 4هزار سهم «کمرجان» و 12هزار سهم «پکویر» معامله شد و ارزش هر کدام به ترتیب به رقم 17میلیون ریال و 21میلیون ریال رسید. از سوی دیگر دیروز نمادهای معاملاتی «ودی» و «کمرجان» با رشد قیمت و در مقابل «پکویر» با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند. در این بازار هر سهم «ودی» با88 /4 درصد رشد به نرخ یک هزار و 418، «کمرجان» با 47/3درصد افزایش به قیمت 4هزار و 449ریال و «پکویر» با 42/1درصد کاهش به نرخ یک هزار و 802ریال رسید. شایان ذکر است به دلیل راه اندازی سایت جدید اطلاع رسانی فرابورس، اطلاعاتی درباره تغییر ترکیب سهامداران عمده در دسترس نیست.