آرشیو دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۲
بورس
۲۲

موافقت بانک کارگشایی برای عرضه نقدی سکه

سرانجام پس از کش وقوس های فراوان میان بورس کالای ایران و بانک کارگشایی برای عرضه نقدی سکه در بورس، بانک کارگشایی دست از مقاومت خود برداشت و عرضه سکه در بورس کالارا به موافقت بانک مرکزی منوط کرد.

عباس بنازاده، مدیر توسعه بازار بورس کالااز توافق بورس کالاو بانک کارگشایی برای عرضه نقدی سکه در بورس خبر داد و گفت: در آخرین صورتجلسه ای که با حضور تمامی اعضای کمیته کاری در بانک مرکزی برگزارشد بانک کارگشایی در خصوص عرضه سکه نقدی طلاتوجیه و مقرر شد در صورت موافقت بانک مرکزی این عرضه صورت گیرد.

وی با اشاره به این که بانک مرکزی با عرضه نقدی سکه در بورس موافق بود، اظهار کرد: درحال حاضر بانک کارگشایی مخالفتی با عرضه سکه در بورس نداشته و قبول کرده است که در صورت موافقت بانک مرکزی عرضه نقدی سکه در بورس صورت گیرد، لذا بانک مرکزی باید در این خصوص تصمیم گیری کند.

بنازاده با بیان این که گزارشات لازم در این زمینه به بانک مرکزی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد بورس کالااین است که یا بانک کارگشایی عرضه کننده سکه در بورس باشد و یا درصورتی که نپذیرد، بانک های متقاضی دیگر عرضه را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به این که منتظر ابلاغ بانک مرکزی برای عرضه سکه در بورس هستیم، افزود: با توجیه شدن بانک مرکزی و بانک کارگشایی امیدواریم در روز 22 بهمن ماه عرضه نقدی سکه طلادر بورس را افتتاح کنیم.