آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
اخبار اقتصادی
۴

سرمایه گذاری 6/3 میلیارد دلاری شرکت اروپایی برای توسعه میدان گازی لاوان

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران از مذاکره با یک شرکت اروپایی برای سرمایه گذاری 6/3 میلیارد دلاری در طرح توسعه میدان گازی لاوان و ایجاد کارخانه 4 میلیون تنی LNG در این منطقه خبر داد.

محمود زیرکچیان زاده در گفتگو با مهر درباره مذاکرات انجام گرفته با یک شرکت اروپای شرقی برای توسعه میدان گازی لاوان، گفت: تاکنون مذاکرات فنی و سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران و این شرکت گاز اروپایی نهایی شده است.

وی با اشاره به مذاکرات کامل قراردادی انجام شده با این شرکت اروپایی گفت: به زودی دور جدید مذاکرات با این شرکت خارجی به میزبانی تهران برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه قرار است در دو بخش بالادستی و ساخت یک کارخانه تولید LNG در میدان گازی لاوان در مجموع حدود 6/3 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود، بیان کرد: در بخش توسعه بالادستی این میدان گازی به تنهایی حدود 4/1 میلیارد دلار سرمایه گذاری باید انجام شود.

زیرکچیان زاده با اشاره به اینکه تولید سالانه 4 میلیون تن ال ان جی و روزانه 600 میلیون فوت مکعب گاز برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: همچنین مذاکرات تعیین قیمت فروش مستقیم گاز به این شرکت اروپایی توسط شرکت ملی صادرات گاز ایران در حال انجام است.

به گزارش مهر میدان گازی لاوان از ذخایری بالغ بر 6 تریلیون فوت مکعب گاز برخوردار است و ایران این میدان را سال 2003 در نزدیکی جزیره لاوان در آبهای خلیج فارس کشف کرد.