آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
اخبار اقتصادی
۴

پروانه مهارت فنی برای اشتغال کارگران ساختمانی الزامی می شود

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: با شروع برنامه پنجم توسعه، داشتن پروانه مهارت فنی شرط اشتغال کارگران در کارگاه های ساختمانی خواهد بود.

امیرمحمد پرویز در گفت وگو با فارس با اشاره به طرح ملی آموزش نیروی کار صنعت ساختمان با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور، اظهار داشت:اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه ای برای کارگران ماهر از طریق دریافت پروانه مهارت فنی خواهد بود.

وی ادامه داد: مرجع صدور پروانه مهارت فنی وزارت کار و امور اجتماعی است که دراین راستا سازمان فنی و حرفه ای کشور با اجرای طرح آموزش نیروی کار صنعت ساختمان در مسیر تحقق اهداف فوق گام برداشته است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه کارگران ساختمانی با ارائه مدارک می توانند به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای برای گرفتن پروانه مهارت فنی مراجعه کنند، گفت: کارگران پس از شرکت در جلسه آزمون تعیین سطح در صورت قبولی، پروانه مهارت فنی دریافت خواهند کرد اما در صورتی که در جلسه آزمون تعیین سطح مردود شوند جهت گذراندن دوره آموزشی رایگان به موسسات آموزشی معرفی خواهند شد.

پرویز خاطر نشان کرد: کارگران ساختمانی که پس از گذراندن دوره آموزشی رایگان، در آزمون پایان دوره قبول شوند، کمک هزینه دریافت خواهند کرد.