آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
شهرستان ها
۱۱

تاکید استاندار گیلان بر کشت دوم در اراضی استان

استاندار گیلان گفت: تمامی 230 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان باید به زیر کشت دوم برود.

روح الله قهرمانی چابک در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در رشت افزود: در این رابطه نباید نگران کم آبی و بارش های زیاد باشیم زیرا سازمان خواربار کشاورزی جهانی (فائو) درصدد ترویج راهکارهای بکارگیری شده استان گیلان در بخش آبرسانی و کشت دوم به سایر نقاط جهان به عنوان الگو است. وی ادامه داد بطور کلی عملکرد استان گیلان در بخش غلبه بر خشکسالی به عنوان یک الگواز سوی دولت به کشورهای جهان معرفی می شود.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افزون بر 422 میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود جمع آوری شده است که معادل فروردین ماه سال گذشته می باشد گفت: در عین حال و طی 2 ماه آینده این میزان به 550 میلی متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: البته باید زمینهای کشاورزی تا نیمه فروردین ماه آماده و با تنظیم آب سد نشاء آغاز شود. کشاورزان نیز آماده باشند اراضی خود را با آب باران و پروژه های آبی برای کشت آماده کنند.

استاندار گیلان هم چنین با تاکید بر کشت و کار زراعی در سال جدید زودتر از زمان پیش بینی شده گفت: با این شرایط می باید زودتر شخم اول اراضی زده شود و آمادگی برای مقابله با خشکسالی احتمالی را داشته باشیم ضمن اینکه در همین ارتباط حمایت از پروژه های کوچک آبی در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار دارد و اعتبارات آنها نیز تامین شده