آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
دانشگاه
۱۲

برآشفتگی جریان فتنه از حذف اساتید سکولار

تاکید وزیر علوم دولت دهم بر عدم جذب اساتید سکولار و ضد نظام در دانشگاه ها، با خشم دشمنان نظام مواجه شده است. دانشجو اخیرا در جمع اعضای هیات علمی و روسای دانشگاه های استان های حاشیه دریای خزر، تعداد اساتیدی را که «نمی توانند خودشان را با خواسته های اعلام شده مردم در 22 بهمن 88 تطبیق دهند»، انگشت شمار دانسته و از آنها خواست که بروند و در جای دیگری غیر از دانشگاه فعالیت کنند.

وزیر علوم همچنین تاکید کرده است:«افرادی مورد نیاز ما در دانشگاه ها هستند که التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه داشته باشند«.این اظهارات بازتاب وسیع در رسانه های بیگانه و مخالف نظام مواجه گردید.

بی بی سی فارسی از کانون های فتنه ضمن درج خبر مذکور در گزارشی تلاش کرده تاکید وزیر علوم بر اقلیت بودن اساتید ضد نظام را زیر سوال ببرد و در یک استدلال مغالطه آمیز آورده است:«این در حالی است که محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی رهبر ایران در دانشگاه ها، در آذر ماه سال 88 گفته بود:»براساس آمارهای موجود 70 درصد دانشگاهیان در انتخابات ریاست جمهوری به کسی رای داده اند که اکنون در راس مدیریت کشور نیست و این مسئله به نوعی دلسردی ایجاد می کند«] و [میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان ایران و رقیب اصلی محمود احمدی نژاد در انتخابات 22 خرداد، نیز در مصاحبه چند روز پیش خود با وب سایت کلمه تلویحا اکثریت دانشگاهیان را حامی جنبش اعتراضی خواند. » استدلال بی بی سی در حالی است که اولارای به کاندیدای دیگر در آن مقطع به معنای ضدیت با نظام نیست و حرکت مردم در9دی 22بهمن بسیاری از همین رای دهنگان با فهمیدن نیت پلید برخی جریان ها، مرزبندی خود را اعلام کردند.ثانیا تاکید خودموسوی بر فراگیری جریان سبز دانشگاه سندیتی جز برای جنگ روانی ندارد.