آرشیو شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۵۶
اجتماعی
۴

وزیر آموزش و پرورش وعده داد

پرداخت همه مطالبات فرهنگیان تا پایان هفته

گروه اجتماعی وزیر آموزش و پرورش از پرداخت همه مطالبات فرهنگیان تا پایان این هفته خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی با اعلام این که 400 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان به همه استان ها واریز شده است، گفت: تا پایان هفته این مطالبات پرداخت خواهد شد؛ در این باره فقط پرداخت مطالبات معلمان بخشی از مناطق محروم با مشکل مواجه خواهد بود که در صورت رفع، مطالبات آنها هم بلافاصله پرداخت می شود. وی همچنین با اعلام این که سال آینده 64 هزار معلم در کشور استخدام می شوند، افزود: مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش سال آینده با استخدام این تعداد معلمان برطرف شده و ساماندهی معلمان در استان های مختلف کشور صورت خواهد گرفت.

وی گفت: از این میان 20 هزار معلم ورزش، 10 هزار متخصص مشاوره، 10 هزار متخصص رشته های ریاضی و فیزیک و 24 هزار حق التدریس استخدام خواهند شد و مهم ترین مسئله در این زمینه، بومی بودن و تعهد معلمان به خدمت در مناطق محروم است.

بیمه طلایی معلمان

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اعلام اجرای طرح بیمه طلایی معلمان کشور، گفت: براین اساس، به منظور رفع بخشی از مشکلات درمانی معلمان، موفق به اخذ مجوز زیر پوشش بیمه طلایی بردن معلمان شدیم که بخشی از هزینه های دندانپزشکی معلمان هم در قالب این بیمه پرداخت خواهد شد.

به گفته حاجی بابایی، آموزش و پرورش قصد راه اندازی 20 هزار نمازخانه، 20 هزار کتابخانه و چهار هزار سالن ورزشی را تا سه سال آینده دارد.