آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۴
توسعه
۸

اعلام نتیجه مذاکرات کمیته مشترک تا 2 هفته دیگر

مشاور معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مذاکرات کمیته مشترک دولت و مجلس در مورد یارانه ها تا دو هفته به نتیجه می رسد زیرا عمده بحث ها در زمان رسیدگی به لایحه بودجه 89 مطرح شده و در اصل ماجرا نیز توافق وجود دارد.ایرج ندیمی با بیان این که نخستین جلسه کمیته مشترک دولت و مجلس هفته گذشته برگزار شد، گفت: جلسه بعدی این کمیته مشترک در نخستین روز کاری مجلس در هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در طرح قانونی که توسط حدود 140 نفر از نمایندگان تهیه شده است، اغلب نمایندگان موافقت خود را با عدد 35 هزار میلیارد تومان هدفمند کردن یارانه ها در سال اول اعلام کردند و به عبارتی قرار شد اجرای این طرح در سال جدید با درآمد بیشتری در سال اول شروع شود.

مشاور معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در واقع اجرای این قانون مهم در این شرایط به نحوی است که باید با اختیار بیشتر و عدد بزرگتری اجرا شود تا دولت پاسخگوی مشکلات احتمالی اجرای این قانون باشد، زیرا با رقم

20 هزار میلیارد تومانی این طرح را نمی توان تا آخر سال اجرا کرد. ندیمی با اشاره به دیدگاه های مختلف برای اجرای هدفمند کردن یارانه ها تصریح کرد: نمایندگان موافق این طرح بر افزایش رقم هدفمندی یارانه ها تاکید دارند، گروه دیگری از نمایندگان موافق عدد کمتر یعنی 20 هزار میلیارد تومان هستند و بعضی از نمایندگان معتقدند باید رقم قبلی اجرا شود و حتی عده ای از نمایندگان معتقدند که دولت باید در حین اجرا با متمم بودجه ای عدد جدیدی ارائه کند. وی ادامه داد: بهتر است از ابتدای اجرا با دادن تصویر روشن به مردم در اجرای قانون گام درستی برداشته شود.

مشاور معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: مردم یعنی خانوارها و صنعتگران باید بدانند دولت از ابتدا در اجرای این قانون دستش پر است و شایعات روانی از داخل و یا خارج کشور در اجرای این قانون اثر نداشته است.