آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۴
ایران زمین
۲۳

برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان ها

سنندج همزمان با دومین روز هفته سلامت، نمایشگاه عکسی با عنوان سلامت و شهرنشینی با همت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در محل خانه کرد سنندج برپا شد. در این نمایشگاه 100 قطعه عکس با موضوع شهرنشینی و سلامت از آثار مهدی توکلی و ئاریز قادری از هنرمندان کردستانی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. نمایشگاه یادشده از 24 تا 31فروردین ماه هر روز در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدید علاقه مندان است.

کرج نمایشگاه آثار معرق و منبت از استاد سید مهدی حسینی تهرانی با عنوان «گلشن جان» در شهرستان کرج گشایش یافت.

در این نمایشگاه 100 اثر در معرض دید عموم قرار داده شده است.این آثار نگاهی به آیات قرآن، احادیث، داستان زندگی پیامبران، زندگی حضرت یونس، تابلوهای شام آخر، عصرعاشورا و نوروز دارد.

این نمایشگاه تا 28 فروردین همه روزه به جز ایام تعطیل ساعت 9 تا 13 و 15تا20 در موسسه فرهنگی ندای باران واقع در چهارراه طالقانی، ایستگاه درختی، ساختمان خسروانی، طبقه سوم دایر است.

بیرجند نمایشگاه دائمی عکس های قدیم بیرجند در محل آب انبار محسن زاده واقع در بافت تاریخی این شهر گشایش یافت.

در این نمایشگاه 30 عکس از بیرجند قدیم مربوط به دوره های قاجاریه تا پهلوی به نمایش گذاشته شده است. حضور نیروهای انگلیسی در بیرجند، اولین پروازهای فرودگاه بیرجند، پوشاک، مردم شناسی،کشف حجاب در بیرجند، روابط تجاری وسیاسی بین دولت های خارجی و حکام شهر قدیم بیرجند از جمله موضوعات عکس های این نمایشگاه است. هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم با وضعیت قدیم و روند رو به رشد بیرجند از گذشته تاکنون است. آب انبار محسن زاده در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.