آرشیو شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۵
ایران زمین
۲۳

برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستانها

سنندج نمایشگاه خوشنویسی با مضامین قرآنی در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج گشایش یافت.

این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج خوشنویسی و گسترش فرهنگ دینی و اصول اخلاقی برپا شده است. در این نمایشگاه، 35 اثر از هنرمندان سنندجی آرش یعقوبی و معمر مرغوبی به دو زبان کردی و فارسی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و تا هفتم اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدید کنندگان است.

سمنان نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان استثنایی آموزشگاه مهرورزان سمنان گشایش یافت.

این نمایشگاه با هدف آشنایی عموم مردم با استعدادهای این دانش آموزان و ایجاد روحیه و نشاط و بالابردن اعتماد به نفس آنان در محل این آموزشگاه واقع در شهرستان سمنان افتتاح شد و تا 7 اردیبهشت ماه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر آماده بازدید عموم شهروندان است.

سبزوار نخستین نمایشگاه محیط زیست و پدیده های جغرافیایی سبزوار برپا شد.این نمایشگاه در سه بخش محیط زیست شامل اکوسیستم های آبی، بیابانی و گونه های جانوری و نمونه های آن، نجوم و جغرافیای انسانی و طبیعی شامل مشکلات و استانداردهای شهری درباره محیط زیست برگزار شده است که تا 7 اردیبهشت ماه دایراست.

در این نمایشگاه غرفه هایی از نمونه های گیاهی، حیوانات، خزندگان، حشرات، اکوسیستم های کوهستانی، بیابانی و حرکت شن های روان، غرفه نجوم، غرفه های پوستر، عکس های هوایی و ماهواره ای و نقشه های مختلف ایران، تصاویری از محیط زیست سبزوار و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه محیط زیست در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.