آرشیو شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۶۹۷۹
اجتماعی
۲۲

بررسی درس ملی در شورای عالی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح تحول بنیادین در کتب درسی و درس ملی از هفته آینده در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار می گیرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمیدرضا حاجی بابایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه دیروز تهران با اشاره به اینکه تحول بنیادین از دو مقوله سند ملی و درس ملی تشکیل می شود افزود: سند ملی آموزش و پرورش، تحول بنیادین براساس مطالبه مردم بزرگ ایران و مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش است.وی گفت: تحولی که آموزش و پرورش را در زمینه های گوناگون به سمتی هدایت می کند که در نتیجه دانش آموزان درجاتی از حیات طیبه و تربیت اسلامی را دریافت کنند.

حاجی بابایی اضافه کرد: تحول بنیادین در کتب درسی هم مورد بررسی است و درس ملی از هفته آینده در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار می گیرد که نقشه راهی برای تالیف کیفیت و محتوای کتب درسی است و بیش از5 سال کارشناسان،کار فکری و کارشناسی انجام داده اند و باید در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گیرد. حاجی بابایی افزود: نقشه راهی که محتوای کتب درسی، نوع تدریس، روش و فنون تدریس و شیوه های گوناگون به روز کردن آموزش و پرورش در ارائه مطالب را در آن مورد بررسی قرار می دهد به طوری که کلاس اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه یک شبکه به هم پیوسته خواهد شد که هدف از یک درس را از ورود به مدرسه تا انتهای دوره متوسطه تبیین می کند و راه را نشان می دهد. وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر کتب درسی که مورد تحول بنیادین قرار میگیرد بحث معلمان و نیروی انسانی، فضاهای آموزشی، روش های تدریس، آموزش های ضمن خدمت و نیروی انسانی در آموزش و پرورش محوری ترین اساس تحول بنیادین است.