آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۳
حوادث
۱۵

در نامه ای به کیهان دفتر نماینده دزفول، اظهارات توهین آمیز وی را تکذیب کرد

در پی درج خبری با عنوان «اعتراض مردم دزفول به اظهارات توهین آمیز نماینده این شهر در مجلس» در صفحه حوادث کیهان مورخ 16/2/89، از سوی مسئول دفتر «سیداحمد آوایی» جوابیه ای دریافت شده که در آن آمده است: اخیرا شایعه ای کاملاکذب مبنی بر اهانت به علما توسط جناب آقای سیداحمد آوایی نماینده محترم مردم شریف دزفول در مجلس شورای اسلامی در حضور امام جمعه و فرماندار دزفول، از سوی افراد مغرض و غیرمسئولی شایع شد که باعث تشویش اذهان عمومی گردید.

خوشبختانه به دلیل وجود نوار صوتی گفتگو که تحویل مقامات ذی صلاح شهرستان دزفول شده است، به زودی پیگردهای قانونی علیه ناشرین اکاذیب صورت خواهد گرفت.

متاسفانه روزنامه کیهان بدون تحقیق و بدون احتیاط لازم، اقدام به انتشار اکاذیب فوق در روزنامه پنجشنبه مورخ 16/2/89 نموده و لذا شایسته است طبق قانون مطبوعات این تکذیبیه را به محض دریافت آن منتشر کرده تا از تشویش اذهان عمومی جلوگیری به عمل آید.

کیهان: برخلاف آنچه در نامه مسئول دفتر نماینده دزفول آمده، لحن و عبارت به کار برده شده ازسوی آقای آوایی در توصیف مخالفان صوفیان و دراویش مناسب نبوده است و چنانچه در فایل صوتی مورد اشاره که خوشبختانه بخشهایی از آن (البته به صورت گزینشی و سانسور شده) توسط نماینده دزفول منتشر گردیده موید نکات مهمی است که به 2 مورد آن اشاره می شود:

1- جناب آقای آوایی در موضع حمایت از دراویش به مشاجره لفظی با امام جمعه محترم دزفول پرداخته و تاکید می نماید «علمای باتقوا با اینها (دراویش) هیچ مشکلی نداشته اند» که این عبارت موجب رنجش و اعتراض شدید علما و امت حزب الله شده است.

2- در مکالمات منتشر شده، بخشهایی که حذف شده متضمن عباراتی بوده که بنابر اظهار امام جمعه جنبه توهین آمیز داشته که از اشاره به آن معذوریم.