آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
اخبار ورزشی
۱۳

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان: فصل الخطاب در نظام جمهوری اسلامی رهبری است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر گفت: فصل الخطاب در نظام جمهوری اسلامی رهبری است و جمهوری اسلامی، مقدمه ساز ظهور می باشد و آمده است تا امتحان ولایت پذیری بدهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» دوشنبه شب در ادامه سلسله نشست های بصیرت در مسجد اهل بیت قم افزود: انتظاری که از سیاسیون می رود آن است که بیش از درست عمل کردن، از اوامر ولایت اطاعت کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی استقرار یافته است تا سیاستمداران و مسئولین کشور در برابر انعطاف پذیری نسبت به ولایت فقیه امتحان شوند.

پناهیان با بیان اینکه هرکس اگر حرف حقی را به قصد باطل بزند خداوند او را رسوا خواهد کرد، افزود: کسانی که قبل از انتخابات دم از اخلاق، قانون و خط امام(ره) می زدند یک هفته نگذشت که رسوا شدند.

پناهیان تصریح کرد: امتحانات ولایت پذیری بسیار سخت است و بسیاری از کسانی که در این زمینه ادعا داشتند در این جریانات ریزش کردند.

وی تاکید کرد: کسی که در نامه اش به امام(ره) بی احترامی می کند نمی تواند احترام مقام معظم رهبری را نگه دارد.

پناهیان گفت: کسی که آداب ولایت مداری امام(ره) را رعایت نکرد، نمی توان از او انتظار داشت که ولایت مداری رهبری را رعایت کند و اگر هم عده ای رعایت می کنند به دلیل هیبت رهبری است.

وی با بیان اینکه عده ای صلاحیت حضور در صحنه سیاسی کشور را از دست داده اند تصریح کرد: این عده اگر پشت هر کسی در انتخابات آینده باشند او را آلوده می کنند.

وی تاکید کرد: امروز باید اصطلاح بازنشستگی سیاسی را در فرهنگ سیاسی جا انداخت که عده ای صلاحیت و شایستگی این جایگاه را ندارند.

پناهیان تاکید کرد: باید کسانی که پیشنهاد حکمیت به رهبری دادند را شناخت و از آنها سوال کرد که چرا آداب ولایت مداری را رعایت نکردند؟ و باید عذرخواهی آنها را شنید.