آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
اخبار ورزشی
۱۳

استاندار خبر داد خرید 13 هزار و 600 تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان

رشت - خبرنگار کیهان:

از آغاز فصل برداشت بهاره برگ سبز چای از باغ های گیلان بیش از 13 هزار و 600 تن برگ سبز به ارزش 60 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و به کارخانجات چای سازی استان تحویل شده است.

استاندار گیلان با اعلام این خبر در جلسه ستاد راهبردی چای افزود: از این میزان 12 هزار تن برگ سبز درجه یک و مابقی درجه دو بوده است.

وی از تصویب طرح ساماندهی چای کشور خبر داد و افزود: این طرح برای اجرایی شدن به سازمان های مرتبط با چای ابلاغ شده است که با اجرای دقیق طرح مذکور، چای ایرانی به جایگاه واقعی خود دست می یابد.

روح الله قهرمانی چابک با بیان افزایش قیمت خرید برگ سبز چای در فصل زراعی جاری و چین بهاره از چایکاران و تحقق این امر تا دو هفته آینده از کیفیت مطلوب برگ سبز چای تولیدی در این فصل خبر داد و گفت: بیش از 8 هزار تن چای تولیدی استان به کشورهای حاشیه خزر صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش تقاضای خرید چای ایرانی توسط بازرگانان گفت: در سفر هیات ایرانی به جمهوری آذربایجان تصمیمات مهمی در خصوص صادرات چای گیلان به این منطقه و سایر کشورها اتخاذ شد.

علی محرر رئیس سازمان چای کشور هم در جلسه مذکور گفت: در جهت خرید برگ سبز چای از چایکاران گیلانی تاکنون با 160 کارخانه برای دریافت برگ سبز چای قرارداد منعقد شده است که از این تعداد 135 کارخانه فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر بیش از 270 نفر ناظر، کارشناس و بازرس با استقرار در کارخانجات چای گیلان بر خرید برگ سبز کیفی چای از چایکاران نظارت دارند.