آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
اخبار خارجی
۱۶

ماجرای پیراهن آقای نخست وزیر!

وقتی در نظرسنجی ها حال و روز درست و حسابی نداری، دست کم باید مثل گربه آهسته و بی صدا قدم برداری. به این می گویند «توصیه ایمنی». اما، ظاهرا این چیزی نیست که به ذهن نخست وزیر ژاپن خطور کرده باشد!

تعریف می کنند که «یوکیو هاتویاما» در جریان مهمانی شامی در حضور شهروندان معمولی، پیراهن رنگارنگی به تنش کرده بود که مثل یک پرچم «قرمز- آبی- زرد- سبز- بنفش» از دور نگاه همه را به خودش جلب می کرد! همین هم باعث شد تا سر و صدای خیلی ها که او را اصلا دوست ندارند، در بیاید که: «رئیس دولت بلدنیست درست لباس بپوشد!» و اینکه: «احتمالا پیراهنش 20، 30 سال پیش در ایتالیا دوخته شده» و... خلاصه، آبروی کشور رفته است! حالا، بابت این پیراهن پرچمی مقصر چه کسی بود؟! خوب، معلوم است، «خانم»! دست کم، این نظر مردم ژاپن است.

حقیقت این است که، «یوکیو هاتویاما» وارث ثروتمند یک خاندان سیاسی- صنعتی که حزبش (دموکرات ژاپن) سال گذشته پیروزی چشمگیری در انتخابات پارلمانی به دست آورد، این روزها به خاطر تردیدهایش در تصمیم گیری با سقوط محبوبیتش در افکار عمومی رو به رو شده است. به طوری که، او حالاکمتر از 20 درصد مردم را طرف خودش دارد.

و اما، چرا همه همسر او را مقصر می دانند؟! به این خاطر که خانم همسر همه جا ادعا می کند که لباس های شوهرش را خودش می خرد و خودش هم صبح به صبح سر و وضعش را بررسی می کند! حالا، مخالفان جناب «هاتویاما» می گویند این «رسوایی» دیگر قطره آخر است و جام لبریز شده، پس استعفای او واجب و دیگر اجتناب ناپذیر است!

سرویس خارجی کیهان